Maak kennis met Janneke, Karin en Eefje

Janneke, Karin en Eefje zijn docenten maatschappelijke zorg, verpleegkunde en verzorgende aan het ROC Nijmegen. Daarnaast werken ze als mbo-linking pins bij het UKON.

Maak kennis met Janneke, Karin en Eefje - mbo-linking pins

In september zijn Janneke van der Hoeven (docent team Maatschappelijke Zorg, ROC Nijmegen), Karin Gomes (docent team Verpleegkunde, ROC Nijmegen), Eefje Diesveld (docent team Verzorgende, ROC Nijmegen) gestart als mbo-linking pins bij het UKON.

"We willen graag bijdragen aan de vertaalslag van (wetenschappelijk) onderzoek naar betekenisvol onderwijs voor onze mbo studenten om als zorgprofessional verschil te kunnen maken voor de zorgvrager. Daarnaast willen we actuele vragen in zorg- en onderwijsinstellingen ophalen om mee terug te nemen naar het UKON. Ondertussen zijn we al naar de nodige symposia en werkoverleggen geweest om de sfeer te proeven en ons gezicht te laten zien. We hebben contact gelegd met diverse mensen en al heel wat informatie opgehaald. We hebben zin om te beginnen met het echte werk!"

v.l.n.r. Janneke van der Hoeven, Karin Gomes en Eefje Diesveld

v.l.n.r. Janneke van der Hoeven, Karin Gomes en Eefje Diesveld

We willen graag bijdragen aan de vertaalslag van (wetenschappelijk) onderzoek naar betekenisvol onderwijs voor onze mbo studenten om als zorgprofessional verschil te kunnen maken voor de zorgvrager. - Janneke, Karin & Eefje

mbo-linking pins en het IMPACT team

Om de verbinding tussen de wetenschap en het mbo-onderwijs te versterken, maken de linking pins deel uit van het IMPACT-team. Het is belangrijk dat ontwikkelde kennis toegang vindt tot het onderwijs en bijdraagt aan de ontwikkeling en competenties van toekomstige zorgprofessionals. De linking pins zijn werkzaam als docenten bij het ROC Nijmegen. Zij kunnen helpen bij het omzetten van een tool naar een lespakket of e-learning, bekendheid geven aan opgedane kennis uit onderzoek bij docenten en studenten, en meedenken bij lopend onderzoek. Ook kunnen ze bijdragen aan de presentatie van onderzoeksresultaten voor het mbo-onderwijs, zodat deze aansluiten bij de belevingswereld en het taalniveau van mbo-studenten.